Ijsbergen en hikes - Reisverslag uit El Bolsón, Argentinië van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu Ijsbergen en hikes - Reisverslag uit El Bolsón, Argentinië van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu

Ijsbergen en hikes

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

29 November 2014 | Argentinië, El Bolsón

Een tijd geleden alweer inmiddels, maar ook veel kilometers geleden. Vanaf het vorige verslag vanuit Puerto Madryn ben ik alweer in Ushuaia, El Calafate, El Chalten en Puerto Moreno geweest, sinds vandaag ben ik in El Bolson.

Ushuaia voelde mede door de lange reis echt als een enorm afgelegen deel van de wereld, er heerste er door het klimaat en de omgeving een soort mystrieuze sfeer. We zijn hier 3 dagen geweest, waarin we een berg hebben beklommen en langs het Beagle kanaal hebben gewandeld.

Hierna zijn we na, wederom een lange reis met veel grens overgangen, naar El Calafate gegaan. Hier hebben we de beroemde gletsjer Puerto Moreno bewonderd, deze was ENORM en heel erg bijzonder om af en toe grote stukken ijs er vanaf te zien vallen.

In El Chalten, wat erg afgelegen ligt van de bewoonde wereld, maar wel midden in een nationaal park zijn we 5 dagen geweest. Vier lange wandelingen van circa 22 kilometer ieder gemaakt de bergen op en weer af, erg mooi en bijzonder maar ook blaar kwekend :p. Onder andere naar de beroemde berg 'Fitz Roy' gelopen.

En sinds vandaag dan, na een reis van twee dagen en een overnachting in het dorpje Puerto Moreno, in El Bolson aangekomen. Het schijnt vroeger een hippie dorp te zijn geweest en we gaan het morgen eens bekijken! :)

Buenos noches xx

  • 29 November 2014 - 10:39

    Dieuw:

    Es! Wat leuk klinkt dat allemaal, ik ben echt jaloers, ik wandel elke dag alleen naar de bus en terug haha. Maar is in dit dorpje ik wat feest te beleven?

  • 29 November 2014 - 10:39

    Dieuw:

    Es! Wat leuk klinkt dat allemaal, ik ben echt jaloers, ik wandel elke dag alleen naar de bus en terug haha. Maar is in dit dorpje ik wat feest te beleven?

  • 29 November 2014 - 10:40

    Dieuw:

    Es! Wat leuk klinkt dat allemaal, ik ben echt jaloers, ik wandel elke dag alleen naar de bus en terug haha. Maar is in dit dorpje ik wat feest te beleven?

  • 05 December 2014 - 10:22

    Liesbeth Zelle:

    Hoi Esmee !
    Leuk om je verslagen te lezen hoor, nog veel plezier de komende tijd !
    groetjes, Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Een half jaar lang reis ik samen met een vriendin door Zuid-Amerika. Ik begin in Argentinië, Buenos Aires, en ga daarna door naar Patagonië, Chili, Bolivia, Peru en Ecuador en als het nog lukt naar de Galapagos eilanden!

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 6459

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 30 April 2015

Zuid-Amerika

Landen bezocht: