Argentijns Zwitserland tot Chileense sterrenpost - Reisverslag uit La Serena, Chili van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu Argentijns Zwitserland tot Chileense sterrenpost - Reisverslag uit La Serena, Chili van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu

Argentijns Zwitserland tot Chileense sterrenpost

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

22 December 2014 | Chili, La Serena

Bij het beginnen te type van deze update in mijn telefoon zie ik dat de laatste update alweer bijna een maand geleden is! Na mijn blog uit El Bolson had ik mij toch echt plechtig voorgenomen om iedere week iets te schrijven, maar alleen de rustige kleine stadjes geven mij hier kennelijk de ruimte voor! Wat opzich goed nieuws is omdat ik in de tussentijd veel dingen beleef :).

In El Bolson hebben we een Duitse jongen, Jonas, ontmoet waarmee we zijn door gereisd naar Bariloche, het Zwitserland van Zuid Amerika, en dat klopt. Heerlijk weer, besneeuwde bergtoppen, mooie bergroutes en heerlijke chocolade! Een dag hebben we met zijn drieën een auto gehuurd en over route 40 door de bergen gecrosst langs verschillende meren.

Na vier dagen hebben we afscheid genomen van Bariloche en Jonas en zijn we verder gereisd naar Chili, Pucon. Een stad waar een vulkaan vlak naast ligt en mooie natuur in de omgeving. Een van de avonden heb ik bij een kampvuur gezeten en ben daarna uitgeweest met vier Israëlische jongens. Er zijn veel Israëlische mensen hier die na hun 3-5 jarige militaire plicht de wereld in gaan om te genieten van hun vrijheid.

Op 9 december zijn we s avonds met een nachtbus naar de hoofdstad van Chili gegaan, Santiago. Waar we eerst 5 dagen hadden gepland, maar door de grote van de stad en de tijd die we hebben, zijn we er uiteindelijk 8 gegaan. We zijn onder andere naar een heuvel, die midden in de stad ligt, gegaan waar een groot Maria beeld op staat en waakt over de stad. Hier hebben we een tijd gezeten met relaxe muziek op de achtergrond vanuit een soort speakers, uitzicht over de stad en heerlijk weer, erg zen. Vooral na een avond uitgeweest te zijn met een kroegen tocht waar 70(!) mensen aan mee deden, hihi.

Inmiddels hebben we Santiago 'verlaten' en zijn we in de badplaats 'La Serena', waar de zon sporadisch fel schijnt, hier wachten we tot de 29ste om naar Valparaiso te gaan waar we oud en nieuw gaan vieren. Valparaiso is de beste, gekste, mooiste plek om oud en nieuw te vieren in heel Zuid Amerika.
Het is wel gek om hier te zijn met kerst straks (vergeet zelfs iedere keer dat het bijna kerst is) terwijl het niet koud is, je niet kan gourmetten, geen kerstkaarten kan versturen en ontvangen, geen familie in de buurt hebt en geen mooie kerstkleding aan doet. Maar ik heb hier een oplossing voor gevonden, in de Elqui Valley, hier vlakbij, is een van de helderste plekken ter wereld en hebben ze een astronomisch centrum. We zullen tijdens kerstavond naar de sterrenhemel gaan kijken en genieten van alle duizende sterretjes en op eerste kerstdag gaan we aan het zwembad liggen wat bij ons verblijf zit hihi :).

Ik wens jullie alvast een fijne kerst! En hopelijk is die dit jaar in Nederland mooi wit.

Liefs!

• 22 December 2014 - 09:30

Henk Vennis:

Leuk dat je ons weer even op de hoogte stelt en om te horen dat je het fijn vind. Het lijkt hier af en toe ook wel het Zuidelijk Halfrond. Vorige week was het nog 14 graden. Alleen geen zon :-( maar enkel regen. Veel plezier nog toegewenst.

• 22 December 2014 - 10:10

Michèle:

Nog allemaal prima naar je zin zo te horen! Raar he, kerst. Ik heb ook echt 0,0 kerstgevoel nu ik hier ben.

• 22 December 2014 - 11:15

Inge:

Het klinkt allemaal erg aanlokkelijk wat je beschrijft. Geniet van de sterrenhemel, met leuke feestdagen en alvast een heel gelukkig nieuwjaar!
    Liefs, Edwin en Inge

• 22 December 2014 - 17:06

Martine:

Hoi Globetrotter!
    Nou, wij waaien hier bijna van de kade en het schuim van de Maas spat tegen de ruiten. De eerste borden erwtensoep zijn inmiddels een feit en om vier uur 's middags zie je buiten je buurman niet eens meer staan. (Te donker. Of verdwenen in de kolkende rivier.) Winter.
    Geniet jij maar van die 'sporadisch felle' zon daar in dat mooie Chili!
    Wij eten vanavond Chili con Carne bij de lichtjes van de kerstboom in een verwarmd huis.
    Hoe gaat het met je spaans? Rebbel je er al lustig op los?
    Fijne kerstdagen! En de sterren die jij gaat spotten over een paar dagen zullen wij wellicht ook zien. We denken aan je.
    Liefs, ook van je vader!