Bijpraten Peru - Reisverslag uit Máncora, Peru van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu Bijpraten Peru - Reisverslag uit Máncora, Peru van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu

Bijpraten Peru

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

01 Mei 2015 | Peru, Máncora

Lieve mensen,

Het is al een hele tijd geleden dat ik een reisverslag heb geschreven, laatste keer was in Bolivia tijdens vrijwilligerswerk, inmiddels heb ik al weer twee landen bezocht! De tijd gaat enorm snel en ik ga zelfs alweer bijna naar huis! (14-mei ben ik terug)

Na vrijwilligerswerk, eind maart, zijn we doorgereisd naar La Paz, hier hebben we vooral rond gestruind tussen het enorme aanbod aan souvenirs.

Hierna zijn we richting het Titikakameer gegaan, Copacabana en Isla del Sol aan de Boliviaanse zijde bezocht, en Puno en de Uros eilanden aan de Peruaanse zijde.

Na met deze highlight Peru te zijn binnengekomen zijn we naar de echt highlight gegaan: Cuzco en de Machu Pichu! De stad Cuzco is erg mooi en er is een erg leuke sfeer, salsa gedanst :), en de Machu Pichu is heel bijzonder, een enorm grote stad op enorme hoogte en de sfeer die er hangt is erg mystiek.

Op onze volgende bestemming, Arequipa, doen we een excursie naar de Colca Canyon, de een na diepste canyon ter wereld (nee grand canyon is niet de diepste, een andere in Peru wel) en gaan we hierna door naar Nazca, waar we een aantal lijn-tekeningen hebben gezien en Huacachina, waar we sandboarding hebben gedaan en in een buggy door de woestijn zijn geraced.

Eenmaal aangekomen in Lima blijkt dat in deze stad niet zoveel te beleven valt en zijn we snel doorgereisd naar Trujillo. Hier woont familie van mij waar we heel gastvrij zijn ontvangen en een aantal dagen hebben doorgebracht en een aantal oude Mochi steden hebben bezocht.

In Mancora, onze laatste stop in Peru, hebben we een paar dagen heerlijk aan het strand even helemaal niks gedaan!

Hierna zijn we de grens overgestoken naar Ecuador... (wil je meer over Ecuador weten? Zie reisverslag "van over de grens tot nu")

Esmee

Een half jaar lang reis ik samen met een vriendin door Zuid-Amerika. Ik begin in Argentinië, Buenos Aires, en ga daarna door naar Patagonië, Chili, Bolivia, Peru en Ecuador en als het nog lukt naar de Galapagos eilanden!

Actief sinds 30 Sept. 2014