Van de grens tot nu - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu Van de grens tot nu - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu

Van de grens tot nu

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

01 Mei 2015 | Ecuador, Galapagos Islands

Inmiddels alweer een maand in Ecuador! Ik heb flink wat meegemaakt en zal jullie in een notendop vertellen waar ik zoal ben geweest de afgelopen tijd!

De eerste indruk van Ecuador was prettig, we begonnen in de stad Cuenca waar mooie Architectuur was, aardige mensen en een prettig klimaat.

Na Cuenca zijn we naar meer naar een avontuurlijke plek gegaan, Baños, hier hebben we geziplined, op een schommel over een dal geschommeld, gehiked en naar de thermale baden geweest. Ook kwamen we puur toevallig nog twee oude bekende tegen van vrijwilligerswerk in Bolivia, erg gezellig.

Na Baños begon toch wel de meest aparte week uit Ecuador. In Puyo waren we van plan opnieuw twee weken vrijwilligerswerk te doen. Dit is er een geworden omdat je slaapkamer genoten uit kakkerlakken, vleermuizen en ratten bestonden, de eigenaar van het geheel verfand yoaska (geen idee hoe je het schrijft) gebruiker was, we weinig konden doen voor de dieren enn het eten 's ochtends, 's middags en 's avonds uit niets meer dan rijst bestond. Haha het was wel een ervaring opzich.

Op de volgende bestemming waren we wel een stuk beter af. We zijn de Quilotoa-loop gaan lopen, een hike van 3 dagen door verschillende kleine berg dorpjes waar bijna geen toeristen te vinden zijn. Hier hebben we Freddy ontmoet, een jongen uit Ecuador, die met ons mee liep. We hadden tijdens de wandeling prachtige uitzichten en hebben een van de dagen meegelift in een ouderwetse melkkar die alle emmers melk ophaalde, erg leuk.

Na toch wel een aantal vermoeiende dagen lopen zijn we naar Mindo gegaan. Vogel spot paradijs, we hebben er enorm veel kolibries kunnen bekijken van erg dichtbij.

Vervolgens hebben we in Quito een paar dagen gewacht tot de, misschien wel meest bijzondere, bestemming van onze reis. De Galapagos Eilanden! We zijn hier nu al acht dagen en hebben al zoveel prachtige natuur gezien. Enorme landschildpaden, zeeschildpaden, super veel gekleurde visjes, haaien, enorme roggen, grote leguanen, zeehonden, pinguïns en heel veel vogels. We hebben hier nog twee dagen en vliegen dan weer terug naar Quito.

Voor onze 7 maanden lange trip is afgelopen gaan we nog naar de Amazone en een enorme souvenirs markt!

En dan op 13 mei vliegen we terug naar Nederland en al mijn vrienden en familie en arriveren op 14 mei op Schiphol.

Hopelijk zie ik jullie snel als ik terug ben en ik kan wat dat betreft stiekem niet wachten. Liefs!

• 01 Mei 2015 - 09:39

Inge:

Wat fijn om van je te horen, en goed te lezen dat je het nog steeds (op een paar incidentele kakkerlakken na) nog steeds zo goed hebt. Maar we zullen ook blij zijn als je weer thuis bent.
    Veel liefs,
    Edwin en Inge