dolfijnen & vuurwerk - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu dolfijnen & vuurwerk - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu

dolfijnen & vuurwerk

Blijf op de hoogte en volg Esmee

06 Januari 2015 | Argentinië, Mendoza

Hola,

Ten eerste nog: Feliz años nuevo!

Sinds vandaag (inmiddels sinds gister, door het trage Internet) ben ik weer in Argentinië, Mendoza. De populairste wijnstreek van Argentinië.

Kerst hebben wij het plaatsje Vicuña gevierd. Wij verbleven in een heerlijk huis met zwembad. Op kerstavond hebben wij met de familie van het huis een Duitse maaltijd op, omdat deze een Duitse oorsprong hadden.

Het sterrenkijken was prachtig, de hemel was zo helder en vol met sterren! We hebben uitleg gekregen over de sterrenbeelden en een aantal ster eenheden door een telescoop bekeken.
Na kerst zijn we weer terug gegaan naar La Serena, waar we naar het natuur eiland Isla Damas zijn gevaren. Hier hebben we op onze tocht dolfijnen, twee soorten walvissen, pinguïns, zeeleeuwen en een zee otter gezien.

Op 29dec. zijn we naar Valparaiso gegaan. Dit is de populairste plek om oud en nieuw te vieren in heel Zuid-Amerika. Hier hebben we Michiel, een vriend van Hester en mij, en Michelle, een vriendin van Hester, ontmoet. Op oud en nieuw hebben we een mooi vuurwerk van een half uur gezien en hbeben we gefeest in de straten en op de pleinen van de stad.

Komende maand reist Michiel met ons mee door Argentinië, Chili en Bolivia.

Ben benieuwd naar de wijn hier en ik zal kijken welke ik jullie aan kan bevelen als ik naar een proeverij ben geweest :).

Liefs

  • 06 Januari 2015 - 08:36

    Michèle:

    Wat een leuke feestdagen hebben jullie gehad en leuk dat Michiel nu tijdelijk mee reist. Gezellig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Een half jaar lang reis ik samen met een vriendin door Zuid-Amerika. Ik begin in Argentinië, Buenos Aires, en ga daarna door naar Patagonië, Chili, Bolivia, Peru en Ecuador en als het nog lukt naar de Galapagos eilanden!

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6468

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 30 April 2015

Zuid-Amerika

Landen bezocht: