Maanlandschappen & Boliviaanse ziekte - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu Maanlandschappen & Boliviaanse ziekte - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu

Maanlandschappen & Boliviaanse ziekte

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

23 Januari 2015 | Bolivia, Sucre

Hallo iedereen,

De laatste tijd is er wat radio stilte van af mijn kant, dit komt onder andere door het gebrekkige internet, maar ook omdat ik helaas tot twee keer toe ziek ben geworden door de slechte hygiëne hier (ben nu nog uitziekende).

Gelukkig heb ik tussendoor nog wel hele mooie dingen mee gemaakt. Zo kan ik jullie inmiddels inderdaad een rood wijntje aanbevelen: de malbec uit mendoza en omgeving en kan ik paardrijden als een echte gaucho.

Na medoza zijn we doorgegaan naar salta, onze laatste Argentijnse stad, en hebben we de oversteek naar San Pedro de atacama gemaakt. Hier hebben we een prachtige excursie naar Valle de la Luna gemaakt, de deathvalley en een van de grootste heet waterbron velden ter wereld.

Vanuit San Pedro hebben we ook definitief Chili verlaten en zijn we op een drie daagse excursie door de uyuni woestijn naar Bolivia gegaan. Prachtige meren met flamingos gezien, zoutvlaktes, woestijn, warme bronnen en een cactus eiland.

Na aankomst in Bolivia werd ik helaas gelijk ziek en zijn we direct doorgegaan naar de stad sucre, waar ik niet heel veel van heb kunnen zien en vooral aan het uitzieken ben. Morgen gaan we met de nachtbus naar cochabamba, waar we ook afscheid gaan nemen van Michiel die weer terug naar Nederland gaat.

Groetjes!xx

• 23 Januari 2015 - 21:38

Marion Wichard:

Hallo Esmee,
    jammer voor je dat je ziek bent geworden, maar niet zo heel gek natuurlijk, met al dat 'vreemde' eten.
    't Schijnt dat Coca Cola helpt, maar ja, als je net een lekkere Malbec hebt gevonden, is dat natuurlijk niet zo'n geweldig alternatief :-)
    Sterkte, en goeie reis!

• 24 Januari 2015 - 11:06

Dieuwertje:

Klinkt mega mooi allemaal! Death valley? Is dat die weg die zo gevaarlijk is dat mensen daar massaal vanaf rijden?
    Wel echt naar om zo ziek te zijn, maarja hoort er ook een beetje bij;) en inderdaad cola is zo slecht dat het al de ziektekiemen ook vermoord, dus elke dag een glaasje cola en je hebt minder last van onhygiënisch eten haha.
    Veel plezier lieve es!

• 24 Januari 2015 - 19:52

Michèle:

Heb je paardgereden? Vet! Hoop dat je daar wel beeldmateriaal van hebt gemaakt, want k zou je dolgraag eens op een knol willen zien! Nog heel veel plezier lieverd!

• 27 Januari 2015 - 10:56

Inge:

Ha tango dansende Gaucho, hoop dat het weer wat beter met je gaat. Heb het goed in Bolivia!
    Liefs, Edwin en Inge