Walvissen en pinguins - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu Walvissen en pinguins - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Esmee Wichard - WaarBenJij.nu

Walvissen en pinguins

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

11 November 2014 | Argentinië, Puerto Madryn

Buenos tardes,

Afgelopen week een enorm mooie tijd in Puerto Madryn gehad! De rust, de grote, de natuur, de mensen zijn allemaal enorme tegenstellingen ten op zichte van Buenos Aires. Wat eigenlijk heerlijk is, omdat de natuur voor mij het gene waar ik in deze reis het meest naar uit kijk.

We hebben gemoutenbiked op een graffelweg voor 20 kilometer naar een plek waar allemaal zeeleeuwen lagen! Op de terug weg was de band van hester lek en onze 2 reserve banden ook, maar gelukkig zijn we 'gered' door de rangers en hebben ze ons terug gebracht naar het dorp.

Verder hebben we tussen de pinguïns gelopen, soort struisvogels en lama's gezien, zee-olifanten, een aantal kleine knaagdieren, een gordeldier en: walvissen met baby's! Deze zwommen 2-3 meter naast onze boot en gingen zelfs een paar keer onder de boot door!

Het was een mooie ervaring, op naar de volgende: de zuidelijkste stad van de wereld, Ushuaia. Morgen start de reis van 30 uur, in 2bussen, 1boot en over 2grenzen!

Hasta pronto!

• 12 November 2014 - 09:53

Iris Vennis:

Wauw esmee, wat klinkt dit ontzettend gaaf! Al die natuur en dieren, geniet ervan!
    Succes met de lange reis morgen en heel veel plezier!
    Groetjes, Iris

• 12 November 2014 - 11:35

Michèle Vernède:

Woowh! Jullie wordeb mij behendig zo. Dit is wrl.echt een giede ontwikkeling voor jullie. Goed hoor. Geniet ervan!

Esmee

Een half jaar lang reis ik samen met een vriendin door Zuid-Amerika. Ik begin in Argentinië, Buenos Aires, en ga daarna door naar Patagonië, Chili, Bolivia, Peru en Ecuador en als het nog lukt naar de Galapagos eilanden!

Actief sinds 30 Sept. 2014